Weekend in Rome

By Mia - 10.09

Me tehtiin tosiaan pidennetty viikonloppu reissu Roomaan. Lähdettiin matkaan lauantaina aamuyöllä ja perillä Roomassa oltiin yhdeksän aikaan aamulla. Takaisin Lontooseen tultiin eilen päivällä.
Kolmessa päivässä ehti kyllä nähdä paljon, mutta huhhuh oli kyllä rankkaa kävellä siellä täällä ja vielä paahtavassa helteessä! Varsinkin ensimmäisenä päivänä oltiin niin poikki kahden tunnin yöunien jälkeen :-D Mutta eihän sitä malttanut jäädä hotellille lepäämään!
Tässä nyt ensimmäisiä kuvia meidän reissulta!

Me oltiin varattu etukäteen bussi lentokentältä Rooman keskustaan, minne selvittiin ongelmitta. Hotelli me oltiin varattu läheltä juna-asemaa, minne bussi meidät jätti. Hotellille myöskin selvittiin helposti kävellen ja ilman eksymisiä!
Jätettiin laukut hotellille ja pienen ehostautumisen jälkeen suunnattiin tutkimaan Roomaa. Ei tosiaan maltettu jäädä lepäämään, vaikka väsymys painoi :-D
Ensimmäisenä mentiin Villa Borghese nimiseen puistoon, mikä myöskin sijaitsi lähellä meidän hotellia. Ja jostain syystä mulla ei oo kuvan kuvaa koko puistosta!

Puistosta jatkettiin matkaa Espanjalaisille Portaille. Oon niin kiitollinen, että edes toisella meistä on hyvä suuntavaisto ja hyvät kartanlukutaidot :-D Mulle niitä ei nähtävästi oo suotu, vaikka aina kuvittelin olevani menossa oikeeseen suuntaan...

Tuolta suunnattiin lähemmäs meidän hotellia ja käytiin haukkaamassa lounasta. Ei sitä italialaista pastaa ihan turhaan hehkuteta!

Pienen lepohetken jäljeen raahauduttiin vielä takaisin ulos, vaikka tossa vaiheessa ois kyllä huvittanut käydä samantien yöunille...
Mutta haluttiin käydä katsomassa Colosseum pimeän aikaan ja käydä vielä illallisella.
Ostettiin meille myös kolmenpäivän metroliput, jottei ihan joka paikkaan tartteisi kävellä.

Seuraavana aamuna herättiin aikaisin ja suunnattiin takaisin Colosseumille. Poikaystävä halusi käydä Colosseumissa sisällä, itseäni se ei ihan niin hirveästi kiinnostanut, joten skippasin sen ja lähdin muualle kiertelemään :-D
Tältä omalta hortoilu reissulta mulla ei myöskään oo mitään kuvia, koska olin ihan hukassa ja onnistuin kävelemään ihan tuhottoman kauas Colosseumilta, missä mun piti olla takaisin tunnin päästä :-D

Löysin tieni takaisin Colosseumille ja sieltä hypättiinkin metroon ja Trevi Suihkulähteelle!
Nautittiin myös ekat jäätelöt paahtavassa kuumuudessa. Kinder Bueno jäätelöä, nam!
Noita jäätelö paikkoja löytyy ihan joka kulmalta, mutta pakko suositella tota paikka, oli ehdottomasti reissun paras jäätelö!
Löytyy ihan Trevi suihkulähteen vierestä:
Gelato, Via del Lavatore 55.

Jotta tästä ei tulis ihan liian pitkä, niin lisää kuvia seuraavassa postauksessa!