Paris Day 1 & 2

By Mia - 12.38

Pariisista selvitty kotiin! Niinkuin aiemmin kerroin varattiin meidän junaliput Eurostar Snapin kautta, eikä sen kanssa ollut mitään ongelmaa vaikka ehkä piiikkasen sitä panikoin!
Kaksi päivää ennen lähtöä sain sähköpostiini meidän liput, joissa sitten näkyin lähtö- ja tuloajat. Lähtö koitti jo aikaisin aamulla. Juna nimittäin lähti 5:40! Toi oli itseasiassa se aika, mikä me oltaisiin "normaalistikkin" varattu, joten ei valittamista!
Matka junalla taittui nopeasti ja oli paljon stressittömämpää kuin lentäen. Paikalla piti olla vähintää puoli tuntia ennen lähtöä eikä tarvinnut turvatarkastuksessa säheltää nesteiden kanssa!
Itse nukuin tyttyväisenä koko junamatkan... Pariisissa oltiin perillä puoli 10 aamulla.

Me oltiin varattu hotelli läheltä juna-asemaa ettei tarvisi miettiä millä päästään asemalta hotellille ja takaisin, vaan voitaisiin helposti kävellä.
Käytiin heittämässä meidän laukut hotellille ja suunnattiin aamupalalle!

Ensimmäisenä päivänä ei kovin kummoisia tehty. Aamupalan jälkeen suunnattiin Eiffel-tornille ja käveltiin ylös asti! Nuorisolta, eli alle 24 vuotiailta käveleminen maksaa ainoastaa 5€.

Hommattiin meille kolmen päivän metroliput, jotta päästäisiin helposti liikkumaan. Hintaa tolla lipulla oli muistaakseni noin 25€.
Mun mielestä nuo Pariisin metrolinjat on vähän sekavia! Tai oli ainakin aluksi. Eikä joka paikassa pääsekkään vaihtamaan toiseen linjaan yhtä hyvin kuin esimerkiksi täällä Lontoossa!
Oltiin matkalla tuonne Eiffel-tornille ja menossa metrolla oikeaan suuntaan, kunnes kesken matkan metro päättääkin lähteä takaisin siihen suuntaan mistä oli tullut?! Ja siis ei, kyseessä ei ollut se linjan viimeinen pysäkki...

Eiffel-tornilla käynnin jälkeen suunnattiin takaisin hotellille ja otettiin pienet kahden tunnin päikkärit... Pikkasen väsytti kaiken tuon matkustamisen jälkeen!
Käytiin haukkaamassa illallista marokkoilaisessa ravintolassa nimeltä Chez Momo. Kiva pieni paikka! Ruoka oli hyvää ja halpaa.

Meidän toisena päivänä herättiin aikaisin ja suunnattiin jälleen aamupalalle. Meidän hotellilla oli tarjolla aamupala, mutta ei kuulunut meidän hotellin hintaan. Hotellin aamupala ei myöskään näyttänyt kovinkaan houkuttelevalta, joten päätettiin suosiolla aina suunnistaa aamupalalle jonnekkin muualle, sillä kahviloita ja leipomoita löytyy kyllä joka nurkalta.

Aamupalalta suunnattiin Champs-Élysées:lle, pyörähdettiin muutamissa kaupoissa ja käveltiin aina Louvrelle asti.

Louvrelta jatkettiin matkaa vielä Notre-Damelle ja nähtiin mm. satojen poliisien piirittämät mielenosoittajat, ja tuosta syystä oli myös monet metro-asemat suljettu...

Taas pienen lepohetken jälkeen lähdettiin illalliselle ja tällä kertaa italialaiseen ravintolaan. Ravintola oli nimeltään Amalfi ja sijaitsi lähellä Eiffel-tornia. Ruoka tuolla oli ihan super hyvää ja myöskin halpaa!
Mentiin syömään lähelle Eiffel-tornia, sillä halusin nähdä Eiffel-tornin illalla ja etenkin tasatuntisen "valo-shown". Kuvissa ei tuo kyseinen valo-show pääse oikeuksiinsa. Eikä se nyt sinäänsä ole mitenkään ihmeellinen, mutta näkemisen arvoinen kuitenkin!
Niin ja nähtiin me myös aika hurjan näköinen tulipalo korkean kerrostalon kattohuoneistossa...

Sellaiselta näytti meidän perjantai ja lauantai Pariisissa!