My packing list for Iceland

By Mia - 12.33

Matkaan enää yhdeksän päivää ja pakkaus tottakai aloitettu jo hyvissä ajoin! 
Näin suomalaisena kylmään säähän tottuneena tää pakkaus pitäis olla ihan helppo juttu, mutta ei! Oon panikoinnut tän kanssa ihan hirveesti, noh niin kuin aina pakkauksen kanssa lähtipä sitä minne tahansa. Mitä multa sitten löytyy matkalaukusta?
 Mun uusi, juurikin tätä matkaa varten hankittu, talvitakki! Mun viime vuoden valkoinen talvitakki on kaukana vedenpitävästä, joten uusi oli hommattava. Sää ennuste tosiaan näyttää tällä hetkellä noin +5 sekä vesisadetta... Tuo ei mun korvaan kuulosta ihan kamalan kylmältä, mutta tuuli kuulemma tekee siintä vielä kylmemmän.
Tottakai löytyy huivi ja pipo, sekä lapaset!
Päätin ottaa nuo Primarkin töppöset mukaan, vaikka nekin on kyllä kaukana vedenkestävästä. Mutta lämpimimmät kengät mitkä multa löytyy...
Kaks superlämmintä villapaitaa! Pakkasin mukaan vielä pitkähihaisen ns. aluspaidan, jota voi myös yöpaitana käyttää.
Sitten tottakai löytyy housut.
Luin myös, että illalliselle ym. mennessä islantilaiset on hyvin tyylikkäitä. Joten pakkasin mukaan mustan neulemekkoni! Ja mekon kanssa tietysti sukkikset pakattu mukaan. Mitään muita kenkiä en oo pakannut mukaan, joten saapa nähdä miten hyvin käyvät mekko ja talvitöppöset yhteen :-D


Vaatteista vielä löytyy pitkät yökkärihousut. Sekä bikinit ja pyyhe! Me ollaan ensimmäisenä päivänä menossa Blue Lagooniin (!!), joten siksi bikinit ja pyyhe. Blue Lagoonista kyllä saisi pyyhkeen, jos haluaa maksaa 10 euroa enemmän :-D Niin eipä tuo pyyhe nyt hirveästi tilaa matkalukussa vie! Tietysti hotellilta oisi voinnut lainata, mutta me suunnataa lentokentältä suoraan kohti Blue Lagoonia.
Mukaan ajattelin ottaa termarin, sillä automatkoilla on sitten kiva pysähtyä johonkin nauttimaan lämmintä juomaa!
Matka lukemista tottakai. (Huomatkaa mun ihana kettu kirjanmerkki, minkä poikaystävä mulle eilen osti, ihana!)
Peruskosmetiikkaa löytyy meikkipussista, mutta ehdottomasti pakattava mukaan käsi- sekä huulirasva! Mulle kädet sekä huulet kuivuu niin herkästi kylmässä.
Taidanpa vielä villasukat tunkea laukkuun!

Me tosiaan vuokrataan auto, jotta päästään helposti itekseen liikkumaan paikasta toiseen. Niin puhelimen gps on ehdoton juttu. Sehän toimii ilman nettiä. Ja siksipä oon pakannut mukaan myös matkalaturin, jotta puhelimesta ei pääse akku loppumaan kesken automatkan! Toinen hyvä asia olla mukana jos on autolla liikenteessä nimittäin taskulamppu. Ihan siltä varalta jos autolle sattuu käymään jotain pimeällä. 
Tässäpä siis mun pakkauslista! Tietysti mukaan tulee kamera ja laturit ym. vielä!
Ennen matkaa on aina kiva lueskella muiden kokemuksia ja vinkkejä, ja mulle mieleen jäi Little Grey Box blogi ja hänen Islanti vinkit, jotka löytyy tästätästä ja tästä!

  • Share:

You Might Also Like

0 kommenttia