"You have to fight through some bad days, to earn the best days of your life."

By Mia - 17.54

Ajattelin pitkästä aikaa kirjotella vähän "syvällisempiä" kuulumisia täältä. Jos joku ei vielä tiennyt niin au pairina täällä ollaan ja mun kolmannessa host-perheessä, ja todellakin viimeisessä, haha!
Yhteensä oon ollut au pairina siis 15 kuukautta. Alkaa tosiaan au pairin hommat jo pikkuhiljaan riittämään. Vaikka toisaalt mulla on kaikki hyvin tässä nykysessä perheessä, löydän siltikin aina jotain vikaa ja valittamista... Joo mulla on hyvä palkka, lyhyet päivät, vapaat viikonloput, paljon lomia ja vielä palkallisia semmoisia, omaa rauhaa, ihana kämppis ja niin pois päin. Mutta en siltikään oo onnellinen täälläkään! Essi saa harvase päivä kunnella mun valituksia :-D

Mutta tän perheen kanssa on jotenkin tosi hankala tulla toimeen. Näiden iskä on kaiket päivät kotona koska hän sairastaa MS-tautia, ja tuon taudin takia on hänen kanssan välillä niin vaikea päästä yhteisymmärrykseen. En halua mitenkään ilkeältä kuulostaa, sillä eihän hän itselleen mitään voi. Mutta saan aika paljon kestää. Ja no lapset pahimmassa teini-iässä... Aluksi tottakai koitin heillekkin jutella, mutta hyvin ikävän sävyisiä vastauksia sain niin päätin sitten olla yrittämättä. Nykyisin hyvät että "moi" sanotaan lasten kanssa. Mun ei onneksi heidän kanssaan sen kummemmin tarvitsekkaan olla tekemisissä. Niin ja äiti tekee pitkää päivä, häntä hyvin harvoin näenkään. Hän on kyllä super mukava ja rento! Myös ärsyttää se, ettei mun englanti kehity niin paljoa kun se voisi, koska mulla ei oikeastaan ole täällä ketään kelle jutella päivisin.
Niin ja mitä mä täällä sitten kaiket päivät teen? No korjailen muitten jälkiä, pesen pyykkiä, kokkaan ja käytän koiraa... Eli hyvin tylsää olla koko päivä kotona! Niin ja kaupassa saatan ravata viisikin kertaa viikossa! Näin suomalaisen on myös hyvin vaikeaa kokata brittejä miellyttäviä ruokia, mistä saankin harvase päivä kuulla.
Moni varmasti miettii miksen lähde pois täältä. Sepä se onkin ongelma, etten ainakaan vielä halua takaisin Suomeen! En tiedä haluaisinko ollenkaan. Mulla on ihania kavereita täällä, vaikka suurin osa onkin palannut jo takaisin suomeen, ja paljon suunnitelmia mitä pitää täällä vielä kokea. Niin kyllä se vapaa aika korvaa tämän kurjan työn. Ehkä. Niin ainakin uskottelen itselleni! Tuo otsikko on aika sopiva tähän!
Mutta oon päättänyt, että aupparin hommat saa touko-kesäkuussa riittää. Se jää sitten nähtäväsksi mistä mut löytää kesällä (-:
Siinä vähän valitus postausta täältä! :-D Ja tästä saa nyt varmasti kuvan, että mulla on ihan hirveää täällä. Ei, ei ole. Esimerkiksi tänään mulla on ollut ihan kiva työpäivä, ja pääosin teksti kirjoitettu eilisen huonopäivän fiiliksillä! Ja sen lisäksi, että nyt on perjantai ja työpäivä jo ohi. Tunnelmaa kohottaa myös se että tänään on tasan kaksi viikkoa Pariisin lomaan!!

  • Share:

You Might Also Like

5 kommenttia

  1. Uuh, ei varmaan aina ole helppoa!!! Tsemppiä!

    Ihanat kuvat!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei ole kyllä au pairin työ helpoimmasta päästä : D Kiitos! (:

      Poista
  2. " Nykyisin hyvät että "moi" sanotaan lasten kanssa. Mun ei onneksi heidän kanssaan sen kummemmin tarvitsekkaan olla tekemisissä. "

    Siis mitä? Ja olet aupair? Kannattaisko miettiä alanvaihdosta.. Ei varmaan oo hääviä perheelläkään jos sulla on tuollainen asenne. :S

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinkun tossa sanoinkin niin olen tämän perheen jättämässä keväällä (; Ja mua ei ole tänne tosiaan miksikään lastenhoitajaksi palkattu, ja väkisinkö menisin esim. kuulumisia kyselemään? : D Vanhemmat varsin hyvin tietävät, ettei heidän lasten kanssa ole helppointa tulla toimeen. Ei heillä itselläkään ole aina helppoa heidän kanssaan : D

      Poista
  3. Tekeeks sun kämppis/kaveri myös hommia tälle perheelle vai mitä töitä? :)

    VastaaPoista