Hukassa

By Mia - 15.08

Mä oon nyt vähän yli vuoden ollut au pairina täällä Englannissa. Kun tänne lähdin, oli ajatus, että palaan yhdeksän kuukauden jälkeen takaisin Suomeen. Niin tekemään mitä? Mua ei Suomessa pidättele mikään, niin miksi en jäisi asumaan tänne Englantiin. Näin ajattelin muutettuani pikku kylästä Lontooseen...
Kesällä Suomessa lomailessa irtisanoin vuokrasopimuksen ja laitoin kaiken vähän omaisuuteni myyntiin. Tää tuntui sillon oikeelta päätökseltä ja kahden kuukauden Suomen loman jälkeen Englantiin paluu myös tuntui hyvältä. Kuin kotiin ois tullut!

Noh syyskuun alussa ei enää au pair hommat maistunut ja päätin alkaa etsiä oikeita töitä sekä kämppää täältä. Se olikin vaikeampaa kuin luulin! Eikä siis tosiaan kaikki mennyt niinkuin suunnittelin. Ja todellisuus selvis mulle, kuinka kallista täällä Lontoossa oikeesti on asua, jos asuin kelposessa kämpässä haluaa asua. Tai siis siihin verrattunua mihin Suomessa on totuttu.. Kuka haluaa asua pikkuruisessa huoneessa ja jakaa kämpän viiden muun tuntemattoman kanssa? No en ainakaa minä. Kaipaan sitä, että saa oikeesti olla ihan yksin kotona!

Nyt tää mun äskettäinen Suomen lomani sai mut vielä enemmän miettimään paluuta Suomeen. Mutta tosiaan tekemään mitä? Mitäs jos mä en ookkaan onnellinen siellä? Joo ainahan pääsee takaisin Englantiin, mutta kuka oikeesti jaksaa rampata kahen maan välillä..
Mutta tällä hetkellä mulla on tunne, että Suomeen haluan palata! Vaikka mulla on täällä kaikki tällä hetkellä hyvin ja oon löytänyt ihania ystäviä. En silti näe itseäni asumassa missään rupusessa kimppa kämpässä, vaikka kuinka paljon elämästä täällä Englannissa tykkäänkin. Enkä tosiaan nämä aupparin hommat enää kauaa maistu :-D
Mutta en ole lähdössä moneen kuukauteen, joten mielikin tässä saattaa vielä muuttua! Myös koulunpenkille palaaminen on käynnyt mielessä.. Mutta saa nähdä mistä itseni ensivuonna löydän!

  • Share:

You Might Also Like

2 kommenttia

  1. Mun neuvo: Pysy siellä jos vähänkin tekee mieli :D Mun oli pakko palata heti au pair-vuoden jälkeen takaisin opintojen pariin ja joka päivä on edelleen ikävä Englantiin <3 Onneksi Lontooseen on helppo reissata, vaikka ei loma siellä ole sama kuin asuminen.

    Muuten, menkää joskus käymään St Albansissa! :D Se on ihana kaupunki siinä ihan Lontoon lähellä.. 20min St Pancrasilta Bedfordin suuntaan.:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin mäkin vähän pelkään et käy kaduttamaan jos täältä nyt takaisin Suomeen muutan :s

      Tommosesta kaupungista en oo kuullutkaan! Muutenkin pitäs reissata täällä Englannin sisässä, mutta jotenkin ei oo vaan saannut aikaiseksi : D

      Poista