Au pairina #2

By Mia - 12.46

Nyt kun mulla on piakkoin tulossa päätökseen nää au pairin hommat, ajattelin tulla kertomaan vähän mun ajatuksia tästä ja kannattiko tää reissu vai ei!
Mä en oo ikinä edes haaveillut ulkomaille lähtemisestä pitemmäksi aikaa, saati ulkomaille muuttamisesta. Mä aina ajattelin asuvani koko loppuelämäni Suomessa ja siinä samaisessa pikku kaupungissa :-D Mutta jotenkin viime vuoden syksyllä kaipasin mun elämään jotain muutosta. Suomessa mua ei pidätellyt yhtikäs mikään, joten päätin jostain syystä lähteä Englantiin au pairiksi! Ja lähtö tuli tosiaan äkkiä!

Tää au pairin työ ei tosiaan oo sieltä helpoimmasta päästä, vaikka niin kaikki ehkä kuvittelee. Sä tuut ihan täysin vieraaseen maahan, ilman kavereita tai tuttuja ja joudut päivittäin pärjäämään sun ei äidinkielellä. Ja mitäs jos sä et tuu toimeen sun host-perheen kanssa yhtään?
Mulle ei oo sattunut maailman paras tuuri noiden host-perheiden kanssa, mutta oon edelleen sitä mieltä, että kyllä tää kaikki kannatti! Tää on kasvattanut niin paljon, on paljon itsevarmempi ja itsenäisempi. Ja oon tutustunut täällä ihan mahtaviin ihmisiin ja kokenut paljon uusia juttuja! Täällä ollessa sitä on myös huomannut ketkä sun oikeita ystäviä on. Mä ainakin edelleen pidän päivittäin yhteyttä mun kavereihin ja tuntuu ettei tässä välissä ees ois tota pitkää välimatkaa!
Tänne kun mä lähdin mun suunnitelma oli, että palaan kesällä 2014 takaisin Suomeen. Mutta jostain hiipi ajatus, että jäisinkin tänne asumaan! Siitä päivästä lähtien kun tänne saavuin, on tää Englanti vaan tuntunut jotenkin kodilta. Aattelin, että helppoa se ei varmasti tuu olemaan, mutta en mä tylsään Suomeenkaan halua takaisin... Kesällä mä kävin sitten luopumassa mun ihanast vuokrakämpästä ja kaikista niistä kalusteista mitä sinne on vaivalla hommannut! :-D Se tuntu tosi haikeelta, mutta kuitenkin oikeelta päätökseltä!
Ja täällä sitä nyt ollaan, Englannissa edelleen ja ettimässä oikeita töitä! Helppoa ei oo ollut, jo tuon NI-numero haastattelu ajan saaminen oli työn ja tuskan takana! :-D Miljoonaan eri paikkaan laiteltu työhakemuksia ja vasta muutamassa työhaastattelussa käyty. Musta tähän koko hommaan vaan pitää ottaa positiivinen asenne, ei täällä muuten pärjää! (-:
Ja lähtisinkö uudestaan au pairiksi? Ehei en, en näiden mun kokemuksien jälkeen enää :-D Mutta jos yhtään mietit au pairiksi lähtemistä, niin suosittelen! Pitää vaan oikeesti ottaa aikaa siihen hyvän perheen löytämiseen, eikä kannata hätiköidä. Ja kannattaa kysyä IHAN kaikki mieltä askarruttavat kysymykset vaikka ne ois kuin tyhmiä. Vaikka ei siltikään aina etukäteen tiedä viihtyykö siinä perheessä sen koko luvatun ajan vai ei...

  • Share:

You Might Also Like

2 kommenttia

  1. Heippa! En oo nyt blogiasi vielä enempää ehtinyt lukea, muthei mihin päin Englantia sul on nyt suunnitelmissa jäädä asumaan ja ettimään duunia? :) Mulla vaan olisi suunnitelmissa muuttaa sinne ja etsiä töitä, mutten tiedä vielä yhtään mihin kaupunkiin sitä lähtisi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ite haluan täällä Lontoossa pysyä vaikka se asuminen onkin aika kallista! Mutta täällä ainakin töitä riittää ja mulle helpointa rampata noissa työhaastatteluissa kun metrolla pääsee kätevästi kulkemaan ympäri Lontoota (:

      Poista