Saturday thoughts

By Mia - 20.38

Oon vietellyt rentoa viikkoa täällä "sijais kodissa". Kyllä vaan, mut siis heitettiin pihalle kerrottuani että haluan lähteä :-D Oon täällä tosiaan tiistaihin asti (täällä on niin hyvät tarjoilut, että saa nähdä lähdenkö ollenkaan.. heh) ja tiistai iltapäivällä suuntaan Lontooseen mun uuteen host-perheeseen.
Teen ensimmäisen viikon töitä tulevan ex-au pairin kanssa, mikä on musta tosi kiva juttu, että pääsee vähän näkemään miten hommat siellä kuuluu tehdä! (-:

Mun uuteen host-perheeseen kuuluu 9v. poika, 5v. tyttö sekä äiti ja isi. Koko perhe on hollantilainen, mutta puhuvat täydellistä englantia. Eli meillä puhutaan kotona koko ajan siis englantia! O ou..
Tuun myöhemmin päivittelemään tarkemmin mun arjesta tässä uudessa perheessä (-:

  • Share:

You Might Also Like

2 kommenttia

  1. Moikka! Lueskelin sun blogia läpi kun tarkoituksena olis tulla au pairiksi Lontooseen loppukesästä! :) koska oot tulossa takaisin Suomeen?
    Mulla olis myös pari vähän hölmöä kysymystä ruokaan ja kustannuksiin liittyen! :D eli kun au pairille periaatteessa tarjotaan ylläpito, niin esititkö koskaan tälle sun ex-host-perheelle jotain toivomuksia? Tyyliin ''toisitteko kaupasta mansikkajogurttia ja viinirypäleitä''? Tietysti pääosin syödään sitä mitä perhekin.
    Entä kokkasivatko he aina myös sulle, kun tekivät ruokaa esim. illalla?
    Ja sitten vielä että kun ootte muutamaan otteeseen esim. leiponeet lasten kanssa, niin pyysitkö perhettä etukäteen tuomaan kaupasta aineet, vai oletko aina itse hakenut kaupasta tarvittavat aineet ja maksanut myös itse? :) onko sun mielestä ok kertoa host-perheelle että ''ajattelin leipoa teille mustikkapiirakkaa huomenna, toisitteko nää aineet kaupasta?''
    Kiitos hirmusti jos vastaat näihin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuun lomalle Suomeen heinäkuussa, mut lopullisesta paluusta ei vielä tietoakaan (: Viihdyn Englannissa paremmin ku hyvin!
      Ei oo mun mielestä hölmökysymys yhtään ja kannattaa esittää sama kysymys myös sun tulevalle host-perheelle! (: On varmasti ihan perhe kohtasta. Ex host perheessä mä yleensä kokkasin viikolla sen pääruuan, joten sain esittää toivomuksia et "haluaisin tehä tät, ni toistiko sitä ja tätä kaupasta", mutta yleensä kokkasin niillä aineksilla mitä kaapista löytyi (: Ja tottakai kokkasin myös sellaisia ruokia mitkä ei ollut mun mieleen, ja niinä päivinä saatoin sitten itse syödä vaikka eilistä ruokaa. Ja koska asuin suomalaisessa perheessä niin aikalailla syötiin semmosta ruokaa mikä oli myös mun mieleen niin ei koskaan tarvinnut itse ostaa ruokaa tai pyytää tuomaan jotain (:
      Ja kyllä mä monesti leivoin lupaa kysymättä eikä koskaan mitään sanomista tullut, päin vastoin : D Ja jos lapset halus leipoa jotain tiettyä niin pyydettiin sitten äitiä tuomaa aineksia siihen jos ei ollut! (:
      Viikonloppusin jos olin ruoka-aikaan kotona niin tottakai mulle kokoattiin myös.
      Toivottavasti oli edes vähän apua (:

      Poista