My day #2

By Mia - 21.40

Aattelin kirjottaa vähän minkälaista mun arki täällä uudessa perheessä on. Oonkin aikasemmin tehnyt postauksen siitä mimmosta mun arki oli edellisessä perheessä. Nyt mulla on hoidettavana ainoastaan kaks lasta, Mariella 5v. sekä Alexander 9v. Perheen äiti ei käy ollenkaan töissä, joten hän on melkein aina kotosalla ja keskittyy enemmän Alexanderin hoitamiseen.
Edellisessä perheessä mulla ei ollut mitään aikataulua tai tehtävä listaa, siintä mitä mun kuului tehdä ja milloin. Nyt mulla on ja täytyy sano, että se on paljon parempi niin, kun tiedät mitä sun kuuluu tehdä ja milloin!

Mun aamu alkaa yleensä 7:00. Heräilen vähän ennen seittemää, laitan itseni valmiiksi ja meen keittiöön laittamaan aamupalan lapsille valmiiksi. Yleensä lapset syö ihan vaan muroja aamulla, eli ei tartte siis kokkailla mitään sen kummempaa!
7:30 on Mariellan herätys, mikä on mun homma. Äiti tai isi yleensä herättää ja laittaa Alexanderin valmiiksi, joten voin rauhassa herätellä ja pukea Mariellan. Kun koulupuku ja tukka on laitettu, syödään aamupala, pestään hampaat ym. ennen koulua!
Yleensä mä kävelen lasten kanssa kouluun ma, ti ja ke, ja äiti to ja pe. Mariellan koulu on n. 15 minuutin päässä ja Alexsanderin n. 5 minuutin päässä kotoa, joten ei onneksi pitkä matka kävellä.
Mulle kuuluu muutamia kotitöitä, niitäkään ei ole paljoa sillä meillä käy kerran viikossa siivooja (-; Ja kotitöitä mun tarvitsee tehdä ainoastaa ma, ke sekä pe, ja niissä ei kyllä tuntia kauempaa taida mennä! Joten oon vapaa siihen asti kunnes pitää lapset hakea koulusta. Mariellan koulu loppuu yleensä 15:30 ja Alexanderilla 16:00.
Koulusta tultua mä teen läksyjä Mariellan kanssa ja äiti Alexanderin kanssa. Mariellan läksyt on onneksi helppoja, niin osaan jopa auttaakkin niissä ;-D
17:15 laitan lapsille ruuan. Tai siis mun ei tartte kokata mitään vaan ruokakin löytyy valmiina jääkaapista (-; Nää lapset on kyllä aikas nirsoja, että ei oo ihan helppo homma saada niitä syömään reippaasti lautasta tyhjäksi...
Ruuan jälkee on mun homma kylvettää molemmat, ja mun työpäivä päättyykin sitten siihen! Eli yleensä 18:30. Keskiviikkoinin mun päivä päättyy jo 17:15 ja perjantaisin vasta 20:00. Mulle myös kuuluu kerran/kahdesti viikossa lastenvahti ilta. Eli jos vanhemmat lähtee joskus viettämään kahdestaan iltaa, on mun homma myös laittaa lapset nukkumaan. Yleensä viikonloput on vapaat!
On täällä vähän erilaista kun edellisessä perheessä (-: Oon tähän asti kyllä tykännyt olla täällä! Mariella on (tähän asti ollut) tosi helppo ja herttanen lapsi! Alexander taas on vähän työläämpi tapaus adhd:n takia, mutta onneksi äiti on paljon kotona ja keskittyy enemmän häneen (-: Ja on kyllä tosi raskasta puhua koko ajan englantia :-D




  • Share:

You Might Also Like

0 kommenttia