My day

By Mia - 21.39

Aattelin tulla kirjottamaan vähän enemmän mun normaalista päivästä täällä au pairina (-: Meillä varmasti tää arki on vähän erilaista kuin monissa muissa perheissä, sillä perheen äiti tekee ainoastaa yövuoroja, ja sitten nukkuu päivisin.
Koulu aamuisin mä yleensä heräilen joskus siinä puoli seittemän - seitsemän välillä. Mulla ei mitään tarkkaa aikaa ole, millon mun pitää herätä, kuhan lapset on ruokittu ja valmiina kouluun hyvissä ajoin!
Sen jälkeen teen lapsille aamupalaa. Mitään ihmeellistä niille ei onneksi tartte kokkailla :-D meillä yleensä syödään ihan vaan paahtoleipää, muroja, puuroa ym!
Aamiaisen jälkeen pakkaan lasten eväät ja katon, että lapset on valmiina lähtemään kouluun. Joskus jos on huono ilma, vie lasten äiti heidät kouluun samalla kun pääsee töistä. Mutta muuten yleensä kävelen heidän kanssa koululle (-: Meiltä koululle on n. 20 minuutin kävely matka..
Sillä aikaa kun lapset on koulussa, mulla on omaa aikaa. Jolloin myös siivoilen täällä kotona, mutta tietenkin ehtii tehdä myös muutakin eikä joka päivä tietysti ole edes mitään siivottavaa. Mulle ei oo mitenkään määritelty, että tiettynä päivänä täytyy vaikka imuroida, vaan aika oma-aloitteisesti täällä aina siivoilen! (-: Helmi-koiran käytän päivittäin lenkillä sekä ruoka pitää olla valmiina ennen kuin lapset tulee koulusta kotiin.
Lapsilla koulu loppuu kolmelta. Välillä haen ne kävellen, taikka äiti hakee, riippuu aina ihan päivästä!
Meillä yleensä syödään heti koulusta tultua. Jonka jälkeen tietysti auttelen korjaamaan pöydän ja autan lapsia läksyissä ym. normaaleita arkijuttuja :-D Tosi paljon vaihtelee nää illat ihan riippuen onko äiti hereillä.. Yleensä teen lasten eväät illalla valmiiksi, katon että lapset on käynyt iltapesulla ja laitan iltapalaa. Jos äiti menee yöksi töihin, on yleensä mun tehtävä laittaa lapset nukkumaan ja lukea niille iltasatu. Pojat menee kahdeksan aikoissa nukkumaan joten loppuilta onkin taas omaa aikaa kunnes käyn itsekkin nukkumaan (-: Semmoinen on yleensä normaali päivä täällä meillä!  Varmasti oon selittänyt jo osan asoista aijemmassa au pair postauksessa, jonka voikin lukea tästä! (-:

  • Share:

You Might Also Like

4 kommenttia

  1. kaua oot siin perhees aupparina? vaihatko sen jälkee perhetä vai jäätkö sinne töihi vai aiotko palata takas suomee? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kesän jälkee ois tarkouts palata Suomeen! (: Ois musta kiva löytää täältä Enkuista töitä ja jäädä tänne (:

      Poista
  2. Sulla on aika pitkiä päiviä, vaiks on kyllä vapaatakin :) Toi yks "käytävä" näyttää ihan samalta, mistä mä kävelin aina st albansissa kun hain/vein poitsuja kouluun :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on mutta ei tää tunnu niinkään työltä! (: Heh kiva : D

      Poista